Ułatwienia dostępu

 

Urząd Gminy w Miastkowie Kościelnym,
ul. Rynek 6
tel. 506-582-293
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Punkt czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00- 14:00
 

Program Czyste Powietrze dedykowany jest dla właścicieli lub współwłaścicieli jednorodzinnych budynków mieszkalnych, lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą. W ramach Programu można uzyskać dofinansowanie do wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe na nowoczesne źródła ciepła spełniające najwyższe normy, oraz przeprowadzenia niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku. Dotacja może wynosić do 66 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania,  99 000 zł dla podwyższonego poziomu dofinansowania oraz do 135 000 zł dla najwyższego poziomu dofinansowania.

W Punkcie istnieje możliwość uzyskania dokładnych informacji na temat programu, m.in.:

  • kto może być wnioskodawcą,
  • na co i w jakiej wysokości można uzyskać dofinansowanie,
  • jak i gdzie złożyć wniosek o dofinansowanie,
  • jakie są wymagane dokumenty.

Za pośrednictwem Punktu mają Państwo możliwość złożenia wniosku oraz jego późniejsze rozliczenie.

Ze względu na zainteresowanie Programem oraz w celu sprawnej obsługi interesantów zwracamy się z prośbą o wcześniejsze telefoniczne ustalenie daty i godziny spotkania pod numerem telefonu 506-582-293.

Przed wypełnieniem wniosku, należy obowiązkowo zapoznać się z niezbędną dokumentacją programu.

Wszystkie istotne informacje mogą Pastwo znaleźć na stronie internetowej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie www.wfosigw.pl, rządowej stronie internetowej www.czystepowietrze.gov.pl oraz w materiałach informacyjnych zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu Gminy w Miastkowie Kościelnym www.miastkowkoscieny.pl w zakładce Czyste Powietrze. Ulotki z najważniejszymi informacjami dotyczącymi Programu dostępne są również w Biurze Podawczym Urzędu Gminy.

 
 

Szanowni mieszkańcy,  

Od 1 lipca 2021 roku każdy Właściciel lub Zarządca budynku ma obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) dotyczącej źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.

Od dnia 1 lipca 2021 r. każdy właściciel domu lub zarządca budynku jest zobligowany do złożenia deklaracji na temat źródeł ciepła i spalania - tego dnia ruszyła bowiem Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB), czyli system informatyczny umożliwiający samodzielne złożenie deklaracji online. Podmiotem odpowiedzialnym za to zadanie jest Główny Urząd Nadzoru Budownictwa (GUNB)

Obowiązek inwentaryzacji budynków przez gminy wynika bezpośrednio z Programów Ochrony Powietrza.

Z kolei zadaniem GUNB, w ramach tworzonej Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, jest dostarczenie narzędzia w postaci systemu teleinformatycznego, które te dane usystematyzuje oraz zgromadzi w jednym miejscu, aby w przyszłości w znaczący sposób ułatwić pracę jednostkom samorządowym.

Obowiązek ustawowy złożenia deklaracji o źródle ciepła i spalania paliw wynika z rozdziału 5a ustawy z 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Termin na złożenie deklaracji do CEEB:

  • właściciele lub zarządcy budynków już istniejących do dnia 30.06.2022,
  • 14 dni na złożenie deklaracji mają właściciele lub zarządcy obiektów nowo powstałych i jest to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.Przypominamy także o obowiązkach wynikających z uchwały antysmogowej, która obowiązuje od 11 listopada 2017 roku:
  • Deklarację można wypełnić online https://ceeb.gov.pl/ lub papierowo, a następnie wysłać listem lub złożyć osobiście w Biurze Podawczym UG.
  • od 11 listopada 2017 r. można montować tylko kotły spełniające normy emisyjne zgodne z wymogami ekoprojektu (wynikającymi z treści rozporządzenia Komisji UE)
  • od 1 lipca 2018 r. nie wolno spalać w kotłach, piecach i kominkach:
    • mułów i flotokoncentratów węglowych oraz mieszanek produkowanych z ich wykorzystaniem,
    • węgla brunatnego oraz paliw stałych produkowanych z ich wykorzystaniem,
    • węgla kamiennego w postaci sypkiej o uziarnieniu 0-3 mm,
    • paliw zawierających biomasę o wilgotności w stanie roboczym powyżej 20% (np. mokrego drewna),
  • od 1 stycznia 2023 r. nie wolno używać kotłów na węgiel lub drewno nie spełniających wymogów dla klas 3,4 lub 5 według normy PN-EN 303-5:2012,
  • od 1 stycznia 2028 r. nie wolno używać kotłów na węgiel lub drewno klasy 3 lub 4 według normy PN-EN 303-5:2012,
  • użytkownicy kotłów klasy 5 wg normy PN-EN 303-5:2012 będą mogli z nich korzystać do końca ich żywotności,
  • posiadacze kominków będą musieli wymienić je do końca 2022 roku na takie, które spełniają wymogi ekoprojektu lub wyposażyć je w urządzenie ograniczające emisję pyłu do wartości określonych w ekoprojekcie.

Więcej informacji o uchwale antysmogowej można znaleźć pod adresem: http://www.powietrze.mazovia.pl/uchwala-antysmogowa/co-musisz-wiedziec-o-uchwale-antysmogowej

Ponadto w związku z koniecznością realizacji programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu, prosimy wszystkie osoby, które dokonają wymiany źródeł ciepła (pieca) lub/ i termomodernizacji budynku o zgłoszenie tego faktu do Urzędu Gminy w Miastkowie Kościelnym.

Zgłoszenia można dokonać na druku dostępnym na stronie internetowej Urzędu Gminy w zakładce „Czyste powietrze”, bądź na biurze podawczym Urzędu Gminy:

  • Osobiście w siedzibie Urzędu Gminy, ul. Rynek 6
  • Przesłać scan zgłoszenia na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

 

 

      Wójt Gminy Miastków Kościelny

                      Jerzy Jaroń

 

Informacja o wymianie źródła ciepła bądź termomodernizacji- załącznik

 

   Dotacje

  Inwestycje

  GOPS

  Druki

  Odpady

  Wybory 2024

Urząd Gminy Miastków Kościelny

ul. Rynek 6
08-420 Miastków Kościelny

Jak dojechać?
Kontakt

tel. 25 751-12-86
fax 25 751-12-86
Email: gmina@miastkowkoscielny.pl

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek
7.00-15.00
sobota-niedziela - urząd zamknięty

Zgłoszenie awarii

Zgłoszenia w sprawie awarii kanalizacji, oświetlenia ulicznego, uszkodzeń dróg gminnych pod nr tel. 503 367 913 w godz. 7-15 (pon.-pt.)

Copyright © Gmina Miastków Kościelny | Wykonanie DK MEDIA

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie.